Vi presenterar HireHops nya skanningsapp

Vi presenterar HireHops nya skanningsapp

Kraftfull tillgångsskanning från vilken enhet som helst

Vi har lagt till nya funktioner i snabb takt och har precis släppt den överladdade skanningsmodulen, som också kan köras som en progressiv webbapp på vilken enhet som helst.

Detta nya tillägg är gratis för alla användare.

Den nya skanningsappen är helt adaptiv och fungerar på alla mobila enheter, inklusive mobila handdatorskanner. Användare kan till och med använda sin telefonkamera som streckkods- eller QR-kodläsare från appen. Den nya appen kan använda många tekniker tillsammans eller separat, inklusive streckkoder, QR-koder, RFID och till och med manuell batchinmatning.

Gå till skanningsappen härifrån eller från HireHop-menyn på valfri skärm.

Superladdat och omdesignat

Streckkod, QR-kod och RFID-skanning från vilken enhet som helst, var som helst.

Omarbetad för att passa alla skärmar och omdesignad för att förbättra ditt arbetsflöde.

Nya sätt att skanna

  • Förberedande skanningar – Ger användarna ett annat sätt att förbereda ett jobb eller projekt innan de checkar ut. Att slutföra en förberedande skanning ändrar automatiskt jobbstatusen till Förberedd. Om du förbereder skanning i lådor/fodral är det bara rutorna som behöver kontrolleras när du checkar ut jobbet.
  • Kontrollera skanningar – Ger användarna möjlighet att göra ett jobb eller projekt ”lagerkontroll” efter att det skannats ut. Dessa sparas så att du kan se tidigare kontrollskanningar och fortsätta kontrollskanningarna vid ett senare tillfälle.
  • Offlineskanning – Om din enhet är utanför nätverksräckvidden kommer appen automatiskt att buffra skanningar med hjälp av masssökningsfunktionen för att bearbetas när nätverket återställs.
  • Projektskanning – Användare har nu möjlighet att checka in och ut projekt. Visa alla objekt från alla jobb i det projektet i den grupperade vyn, eller använd trädvyn för att dela upp listan i dess komponentjobb.

Funktionerna du behöver

 

  • Använd många tekniker tillsammans eller separat, inklusive streckkoder, QR-koder, RFID och manuell batchinmatning.
  • Ställ in anpassade ljud per användare från Dina inställningar.
  • Fördjupad ”Visa detaljer” – välj ett objekt på in- eller utcheckningsskärmen och klicka på Visa detaljer. Här kommer du att kunna se vad som har checkats ut, checkat in, inte checkat in ännu, POs, reserverade tillgångar och mer. Du har också möjlighet att välja flera tillgångar för att radera flera skanningar samtidigt.
  • Checka in med trädvy – växla mellan Lista, Grupperad och Träd.
  • Enorma hastighetsförbättringar – ger användaren möjlighet att skanna ut jobb och projekt med tusentals rader i en lista, utan någon hastighetspåverkan, även på gamla enheter.
  • Mycket mer och det kommer ännu fler funktioner!

hirehop scanning features

Den nya skanningsappen lägger också till ett flertal skydd för att förhindra användarmisstag, som att förhindra att utrustning med testfel eller skador skickas ut, förhindra att tillgångar skickas på flera olika jobb samtidigt, stoppa för mycket att skickas ut, automatiskt uppdatera tillgängligheten för ytterligare artiklar som skannas ut utan användaringripande, se till att underuthyrning skickas på jobb om det behövs istället för ditt eget lager, och så mycket mer.

Så här skapar du appen på din telefon

For Android:

For IOS:


Introducerar även nya rapporter

Rapportera anteckningsbok

Kolla in den nya Carnet-rapporten som finns tillgänglig från Home-Reports – den här rapporten kan köras för ett jobb eller projekt och du kan välja om streckkoder ska grupperas eller inte. Se carneten på skärmen och exportera sedan helt enkelt till CSV eller Excel.

Användare har fortfarande tillgång till Job Carnet-dokumentet som kan skrivas ut eller e-postas direkt från ett jobb.

Rapport för försäljningsartiklar

Kör den här rapporten för att se alla försäljnings- eller förbrukningsartiklar som ingår i jobb under en period.

Lägger till paket automatiskt och klonar jobb och projekt

HireHops senaste funktioner och uppdateringar!

Klonningsjobb & Projekt

När du klonar ett jobb eller projekt har du nu ytterligare alternativ för vad som ska inkluderas på det klonade jobbet – anteckningar, uppgifter, inköpsorder, transport och till och med de reserverade tillgångarna.

Klicka bara på menyknappen på det relevanta jobbet eller projektet och hitta klonalternativet.

Lägga till paket automatiskt

I pakethanteringen kan paket nu tilldelas jobbtyper för att automatiskt inkluderas i jobbets leveranslista när du sparar ett nytt jobb kopplat till den jobbtypen.

Alternativt kan du ställa in ett standardpaket som ska läggas till i alla nya jobb!

Börja med att navigera Hem – Hantering – Pakethantering och skapa eller redigera ett paket för att se alternativet för jobbtyp.

Ny skanningsapp – kommer snart!

Vi är mycket glada över att kunna meddela att vi är nära att slutföra arbetet med en ny skanningsmodul, inklusive en adaptiv webbapp och många nya funktioner!

Håll utkik efter detta och mycket mer att komma!!

Extra adresser, ytterligare datum & Mer!

HireHops senaste funktioner och uppdateringar!

Extra adresser

Det finns nu två nya adressalternativ för jobb – en insamlingsadress och en användningsadress. Dessa fält kan döpas om från språkinställningarna för att använda dem på det sätt du vill.

Du kan också lägga till dessa fält i alla dokument. Klicka här för att se fälten.

Extra datum

Med vår nya extra datumfunktion kan du lägga till så många extra datum till jobb och projekt som du vill!

I Företagsinställningar kan du ställa in malldatum, som kan kopplas till jobbtyper. Om du gör det, när du skapar ett nytt jobb kommer du att se de extra datumen visas när du ställer in jobbtypen.

Alternativt kan du manuellt lägga till extra datum för jobb och projekt också, håll bara utkik efter alternativet för extra datum i jobbmenyn.

Senaste jobb/projekt

De nya alternativen Senaste jobb och Senaste projekt visar dig vad du senast har öppnat.

Åtkomst till detta från menyknappen uppe till höger på valfri skärm!

Uppdaterade rapporter

Alla rapporter i HireHop har nu uppdaterats för att använda ett kraftfullare och snabbare rutnät, med ännu mer filtrering och analys!

Betalningsavstängningar, analys av tillgångar, inga underskott på artiklar och mer!

Ta en titt på HireHops senaste funktioner och uppdateringar!

Betalningsavstängningar

Med den nya funktionen för avstängning av betalningar kan du nu stänga av anställningar under en viss tidsperiod, till exempel helgdagar eller oväntade väderförändringar. Detta kan göras för varje föremål på ett jobb, för utvalda föremål och/eller för typer av föremål – hyra, arbete eller beställning. För att göra detta, välj dina varor från leveranslistan om du avbryter vissa varor, eller klicka bara på Meny-Betalningsavstängningar annars.

I popup-fönstret kommer du att se inställningar för den typ av objekt som du vill ställa in betalningar för, datum och tider som avstängningen kommer att omfatta samt debiteringsbara dagar per vecka . T.ex. om du bara laddar måndag till fredag skulle du ha 5 debiterbara dagar per vecka. Du har också möjlighet att ändra den procentuella rabatten som du tillämpar på avstängningen, så om du avbryter hela dagen skulle du lämna den på 100 %; men om du vill ge 50 % reduktion kan du ändra % här.

När den har sparats kommer denna avstängning att inkluderas på nästa faktura som täcker avstängningsperioden. Detta kommer att visas som en ny rad med ett negativt värde för sänkningen av hyreskostnaden. Alternativt kan du i företagsinställningar välja att samla betalningsavstängningar, vilket innebär att minskningen ingår i radpriset på fakturan.

Inkomst av tillgångar

 

I Hire Stock Management finns det nu en ny ”Asset Income”-flik som kommer att bryta ner ditt utnyttjande av tillgångar och berätta hur mycket varje tillgång gjort dig under den angivna tidsperioden. För att se denna information måste dina tillgångar ha en streckkod och checkas ut på jobb för att registrera specifik tillgångsanvändning.

Du kan ställa in datumperioden för att analysera denna data och när du har ställt in kan du se valfria kolumner för antalet dagar som används och % utnyttjande, såväl som intäkter, kostnader, vinst och antalet jobb som tillgången har varit ute på under den perioden.

Ingen brist

Nu, på hyra och arbetsföremål, kan du markera knappen Ingen underskott för att förhindra att föremålet påverkar tillgängligheten. Artiklarna kommer inte att visas i rött på leveranslistan, beräknar inte tillgänglighet och arbetsartiklar kommer inte heller att visas i resursplaneraren.

Fler nya funktioner

Startskärmen för snabbare inläsning.

Ny nominell köprapport som analyserar dina kostnader efter nominell kod och mer uppdaterade rapporter.

Proportionell vecka-kalkylator för inköpsorderartiklar.

Kommer snart…

Se upp för dessa nya funktioner som kommer snart och mycket mer:

Extra datum – Du kommer snart att kunna lägga till så många extra datum till dina jobb som du vill, och koppla dessa extra datum till vissa jobbtyper också.

Fler adresser – Två fler adresser på jobbet, som kan användas till vad du vill, till exempel en insamlingsadress eller adress där utrustningen kommer att användas.

Underhållsmodul, mobilvänliga sidor och mycket mer!

Vi har arbetat hårt under de senaste månaderna för att utveckla partier av nya och spännande funktioner och funktioner, som vi är glada att dela med dig.

Kolla in de senaste uppdateringarna nedan!

Underhållsmodul

HireHops underhållsmodul är en ny mobilanpassad skärm som gör att verkstaden kan se alla sina aktiva verkstadsjobb, skadade föremål, tester, tjänster och uppgifter.

Du kan skanna en eller flera streckkoder eller välja tillgångar från listan och registrera tester, tjänster och underhållsbeställningar eller massuppdatera tillgångsdetaljer, som att tilldela dem till nya lagervaror eller överföra dem till en annan depå.

Underhållsmodulen är tillgänglig från Management eller från menyknappen uppe till höger på valfri skärm.

 

Mobilvänliga sidor

Tillsammans med underhållsmodulen har adressboken uppgraderats för att passa perfekt på din smarta telefon, så att du kan hantera dina kontakter på språng mer effektivt.

Håll utkik efter fler uppgraderade skärmar inom en snar framtid.

Visa förfrågningar i tillgänglighet

Användare kan nu välja att se förfrågningar på fliken Tillgänglighet. Aktivera detta från dina inställningar.

Artikelprisets varaktighet

I Hire Stock Management kan du nu ställa in en individuell prislängd för varje prisgrupp A, B och C. Det betyder att Pris A kan vara per dag, Pris B per vecka och Pris C per månad, om så krävs.

Bortfallsbehörighet

Det finns nu en ny användarbehörighet som endast tillåter användaren att lägga in varor på leverantörslistan som finns i lager, vilket innebär att användaren inte kan lägga till brister i jobbet. Detta kan ställas in från Settings-Users-Menu-User Permissions eller User Roll Permissions för att skapa eller redigera en grupp.

Uppdaterade rapporter

Vi har uppdaterade rapporter, inklusive rapporterna ”Värdering av hyraaktier”, ”Aktieutnyttjande” och ”Lageranvändning” och vi håller på att uppdatera många fler.

Ny rapport om nominell inkomst

Denna nya rapport analyserar intäkter från fakturor efter nominell kod. Få åtkomst till den här rapporten från Home-Reports-Nominal Income. Du måste ha rätt behörighet för att se redovisningsrapporter.

Olika Stripe-konton för varje depå

Om du använder Stripe kan du nu skapa ett annat Stripe-konto för varje depå från Företagsinställningar.

Andra nivån av förberedelser, beräknade kostnader, lås laddningsperioden och mycket mer!

Vi har arbetat hårt under de senaste månaderna för att utveckla partier av nya och spännande funktioner och funktioner, som vi är glada att dela med dig.

Kolla in de senaste uppdateringarna nedan!</span >

Andra nivå av Pre-Prep

På populär begäran har vi lagt till en extra nivå av förberedelser för att spara ännu mer tid när du bygger ett jobb! Till exempel kan du nu förbereda en låda i en låda.

I exemplet nedan har en låda – B123 – förberetts i en flightcase med streckkoden F100. Den nya kolumnen längst till vänster, markerad, anger om det förberedda föremålet i sig är en förberedelse eller inte. I det här exemplet finns det en rutasymbol i kolumnen bredvid ruta B123, som indikerar att ruta B123 själv har föremål förberedda i sig.

Som alltid kan du skapa förberedelser från startsidan och även skapa förberedelser när du checkar in jobb och från den globala incheckningsskärmen ”Skanna in allt”.

Uppskattade kostnader

Du kan nu ställa in en uppskattad kostnad för din hyra, arbete och anpassade artiklar, som kommer att visas när du skapar inköpsorder. HireHop sparar också den senaste kostnaden för varor som tidigare hyrts ut, per leverantör.

Beräknade kostnader, såväl som godkända och ej godkända kostnader från POs, visas nu på skärmen Vinst och marginaler som är tillgänglig från menyn Jobb eller Projekt.

 

Lås laddningsperioden

Det finns nu en extra knapp för att låsa debiteringsperioden när du skapar eller redigerar jobb. När den är låst kan du ändra jobbdatumen utan att påverka debiteringsperioden, och därför behålla priserna som de var.

Massredigeringsjobb

I projekt, från menyn, kan du nu redigera jobbstart-/slutdatum, jobbstatus och leveransadress för flera jobb samtidigt!

Adressbok

I användarbehörigheterna kan du nu begränsa användare att välja kontakter från adressboken endast när du skapar nya jobb.

Anpassa

Du kan nu ställa in ePOS, lagerschema och ruttplanerare som din startsida.

Dold eller borttagen

I Hire Stock Management har du nu möjlighet att visa föremål som är begränsade till andra depåer, samt raderade föremål, från +-knappen längst upp till höger på skärmen.

Drivrutinsapp, Nya rapporter & Dokument, teman, tillägg och mycket mer!

Vi har arbetat hårt under de senaste månaderna för att utveckla partier av nya och spännande funktioner och funktioner, som vi är glada att dela med dig.

Kolla in de senaste uppdateringarna nedan!

Drivrutinsapp

  • Förare kan nu se de rutter som är planerade för dem med hjälp av ruttplaneraren i den nya förarappen!
  • Den kan användas på alla enheter inklusive mobiltelefoner, via en webbläsare.
  • Åtkomst till drivrutinsappen här.

Ruttplanerare

Nya och uppdaterade inkomst- och jobbinkomstrapporter 

  • Låt dig se och analysera din inkomst mer effektivt.
  • Ny interaktiv diagramvy på inkomstrapporten.
  • Visa dessa från startsidan-rapporter.

Nya standardalternativ i företagsinställningar 

  • Administratörer kan ändra standardinställningarna nedan från Hem-Inställningar-Företagsinställningar.
  • Tillåt tidiga returer.
  • Jobb- och projektdatum har tagits bort.
  • Jobb och projekt är öppna.
  • Inkludera alla utestående poster vid fakturering.

Hastighetsökningar

  • Jobb som levererar listobjekt laddas först följt av tillgänglighetsberäkningen för att minska laddningstiderna på stora jobb.

Logga in med Xero eller Azure

  • Du kan nu logga in på ditt HireHop-konto med Xero eller Azure.

Mörkt läge 

  • Användare kan nu se HireHop i ett helt nytt mörkt läge tema. Ställ in detta i dina inställningar.

Automatiska e-postmeddelanden för prenumerationsfakturor

  • Ta emot automatiska e-postmeddelanden för varje AnställningHop-faktura.
  • Du kan välja detta från Inställningar-Prenumeration-Redigera registrerad adress, medan du är i administratörsläge.

Google Chrome Extension och Microsoft Edge Add-On

  • Du kan nu ladda ner HireHop Chrome-tillägget från Chrome Web Store och Microsoft Edge-tillägget från Microsoft Store.
  • Detta låter dig komma åt dina uthyrningHop-sidor direkt från förlängning på vilken sida som helst.

Nytt dokument – ”Offert (rubrikpriser)”

  • En ny offertmall utformad för att endast visa rubriksummor längst ner i varje rubrik.
  • Lägg till det här dokumentet i din lista från dokumentinställningarna.
  • Medan du är här, se till att du har andra användbara dokument i din dokumentlista, till exempel On Hire-rapporter och Ruttdokument om du använder Ruttplaneraren.

Satsvis fakturering

  • Nu kan du ändra datumet för att skapa fakturan i gruppfakturering.
  • Detta är endast tillgängligt för administratörer i adminläge.
  • Gå till administratörsläge för batchfakturering, välj de jobb du vill fakturera och klicka på Utfärda fakturor. Det finns nu ett nytt alternativ för ”Datum”, vilket kommer att vara datumet för skapande eller skattetidpunkt för fakturorna.

Nya sätt att lägga till artiklar till leveranslistor, Google One Touch-inloggning och mycket mer!

Lägg till artiklar till dina leveranslistor på nya sätt

  • Nytt från streckkod – Det här alternativet låter dig skriva eller skanna en streckkod /tillgångsnummer för att lägga till objektet direkt i listan samtidigt som tillgången markeras som reserverad, utcheckad eller ingetdera.
  • Nytt från artikelnummer – Öppnar en artikelnummerväljare där du kan ange kvantiteten, följt av artikelnumret/SKU:n för att snabbt skapa en lista med artiklar att lägga till i ditt jobb.

Google One Touch-inloggning

  • För ett ännu snabbare sätt att logga in kan du nu använda Google One Tap Logga in. Om du är inloggad på ditt Google-konto i din webbläsare, håll utkik efter alternativet längst upp till höger på skärmen när du loggar in.

Drivers App

  • När en förare nu tar en signatur eller bifogar foton till en waypoint markerar automatiskt waypointen som slutförd.

Nya kolumner tillgängliga

  • I leveranslistan för ett jobb klickar du på inställningshjulet på uppe till höger för att lägga till/ta bort kolumner, inklusive ett nytt kolumnalternativ ”Flagga”.
  • På projekterar en ny kolumn för ”Depå” för jobbet.
  • Du kan lägga till/ta bort kolumner var som helst där du ser inställningshjulet.

Anpassade fält

  • Fler anpassade fältplatser har lagts till inklusive på depåer.
  • Hantera dina anpassade fält från företagsinställningar.

ePOS-uppdateringar

  • Skanna ett objekt direkt på ePOS-skärmen för att kolla in/på -hyra tillgången.
  • Väljaren för artikelnummer är nu också tillgänglig på ePOS-skärmen.

Ny prislängd för ”Proportionerad vecka”

  • Artiklar som är inställda på denna varaktighet kommer att faktureras minst en vecka och den 1/7 av kursen för varje efterföljande dag.
  • Ställ in detta i Hire Stock Management.

HireHop at the Showman’s Show

HireHop kommer att ställa ut på Showman-mässan i år den 19:e och 20:e oktober 2022.

Kom och se oss på monter 69 i mässhallen!

Ruttplanerare, integrerad streckkodsläsare och mer

RuttplanerareHireHop gör det nu möjligt för dig att enkelt planera dina leveranser, hämtningar och andra transportbehov med den nya integrerade ruttplaneraren. Lägg till leveranser, samlingar eller andra transportförfrågningar i jobb, tilldela dem till ägda fordon eller hyrda inom ruttplaneraren, rita rutter, till och med förse chaufförerna med Google Maps navigeringslänkar för deras rutter.

Vi har också lagt till många andra funktioner som e-post med leverantörsreskontra och kundreskontra, förbättrade rapporter, fler webhooks, integrerad streckkodsläsare och mycket mer.


Ruttplanerare

Lägg till leveranser, hämtningar eller andra transportförfrågningar i jobb och tilldela dem sedan i ruttplaneraren till dina egna fordon eller till och med tillfälligt hyrda. Inifrån ruttplaneraren kan HireHop rita rutter för fordonen och till och med tillåta förare att öppna rutterna på Google Maps för att använda sat-nav. Du kan se fordonsvikter, tilldela förare och assistenter, visuellt se på kartan rutter och platser samt skriva ut eller e-posta leverans- och insamlingsdokument.

Vi har också lagt till automatiskt skapande av leveranser, hämtningar, etc.  I Labor Management kan du ställa in en artikel så att den automatiskt lägger till en leverans, hämtning eller annan transport till ett jobb, så när du lägger till låt oss säga en leverans till leveranslistan , kommer den automatiskt att skapa en leverans för ruttplaneraren och markera den levererande listposten som ”ingen brist”, vilket betyder att den inte behöver en inköpsorder för att förhindra att den blir röd.

Jobb & Projekt Marginal & Vinst

HireHop låter dig nu enkelt se vinsten och marginalerna på jobb och projekt, med uppdelningar, vilket gör att du snabbt kan bedöma om ett jobb är värt att utföra eller använda det för att hjälpa dig att öka vinsten.

Maximal rabatt

På hyrlager, försäljningslager och arbetsartiklar kan du nu begränsa den procentuella rabatten som en användare får ge. Du kan också ge vissa användare tillåtelse att åsidosätta dessa gränser och bekräfta åsidosättningen efter att de fått en varning.

Inköpsorderpriskalkylator

För att hjälpa dig att beräkna underhyrespriser i inköpsorder har vi lagt till en priskalkylator som hjälper dig att beräkna hur mycket en vara är beroende på hur länge du hyr den för och vad din leverantör tar betalt per dag eller vecka, etc.

Integrerad streckkodsläsare

På in- och utcheckningsskärmarna finns nu en liten kameraknapp. Genom att klicka på detta öppnas en popup där du kan ställa in vilken kamera på din telefon, surfplatta eller dator som ska användas för att skanna streckkoder. Allt du behöver göra är att sätta streckkoden inom torget och när den är igenkänd skannas streckkoden. I grund och botten förvandlar det din enhet till en streckkodsläsare.

Ny rapport om tillgångsstatus

Vi har förbättrat tillgångsstatusrapporten för att ha mer funktionalitet samt visa och exportera anpassade fält. Du kan också söka och filtrera efter anpassade fält i tillgångs- och hyrlagerhantering.

Fler Webhooks och anpassade fält

Vi har lagt till fler webhooks, inklusive redovisningswebhooks. Detta innebär att om vi inte direkt stödjer ditt bokföringsprogram, kan du fortfarande automatiskt lägga upp fakturor etc. från HireHop till ditt bokföringsprogram med hjälp av en koppling som Zapier.

Vi har också lagt till möjligheten att lägga till anpassade fält på fler platser, som uppgifter, etc.

Andra uppdateringar

Vi har också uppgraderat våra servrar för att ge användarna mer hastighet, inte för att det behövdes, men varje liten bit vi kan göra för att göra användarupplevelsen bättre är värt det, oavsett hur liten den är. Det finns också andra mindre funktioner som förbättrad dataexport och prestandaökningar i hela systemet och några mycket mindre buggfixar.

Anpassade fält, insättningar och mer

Anpassade fält

HireHop hade alltid anpassade fält som var tillgängliga för användning av plugins, men nu kan du lägga till dina egna anpassade fält utan någon kunskap om programmering. Vi har också lagt till insättningsfunktioner så att du kan ta emot insättningar såväl som andra nya funktioner.


Anpassade fält

Kanske vill du lagra extra information (anpassade fält) i ett jobb som är specifikt för dina behov. Du kan nu enkelt lägga till anpassade fält till vissa delar av systemet, som jobb, tillgångar, lager etc.  Som alltid kan anpassade fält användas i dokument genom att bara lägga till prefixet ”_”. Så om du har skapat ett anpassat fält i ett jobb som heter ”sannolikhet” skulle det i ett jobbdokument kallas ”job:_sannolikhet”.

Fälten är anpassade inom 12 sektioner per rad, och du kan ställa in bredden på ditt fält från 1 till 12 sektioner. Du kan också lägga till radbrytningar och nya rader, etc.  Det finns olika fälttyper, från datum och tider, pengar, PM, text, webbadresser och till och med rullgardinslistor, som alla är anpassningsbara med olika alternativ, inklusive att ställa in dem till obligatorisk eller inte.

Insättningar

Du kan nu registrera insättningar inom jobb och projekt och sedan antingen återbetala dem (eller delar av dem) eller tilldela dem (eller delar av dem) till en eller flera fakturor. När den tilldelas som en betalning till en faktura, skickas denna automatiskt till ditt bokföringsprogram om du har tillåtit detta och ställt in det.

API-token

HireHop gör det nu lättare att integrera med API:t genom att ha en enda token som kan användas för att spara eller hämta data. Tokens kan genereras för alla användare, men de blir ogiltiga om användaren loggar in eller ändrar sin e-postadress eller lösenord. Det rekommenderas att använda en helt separat användare som ingen person använder som API-användare för att förhindra att token blir ogiltigt.

För att generera en token, gå till ”Inställningar”, sedan ”Användare”, välj en användare och klicka sedan på ”Meny”-knappen och välj ”API-token”. Ett fönster kommer att dyka upp där du kan kopiera token.

Kom ihåg att om token används som en ”GET” måste den först kodas.

Ställ in vad som påverkar tillgängligheten för virtuella föremål

Det finns nu ett alternativ på virtuella objekt autodrag som avgör om en brist på det objektet kommer att påverka tillgängligheten av det virtuella objektet. Detta är särskilt användbart för saker som IEC strömkablar som du inte vill ha brist på en sådan obligatorisk billig artikel som påverkar tillgängligheten för en artikel som hyr ut mycket mer än vad kabeln är att köpa.

Lagerskärm Delbar länk

Lagerskärmen kan skapa en länk så att den kan vara på utställningsenheter utan att behöva logga in på HireHop. Detta är särskilt användbart om du vill ha smarta TV-apparater runt lagret som visar vad som går in och ut den dagen, precis som en anslagstavla för ankomster och avgångar på flygplatsen.

Aggregerade fakturarader

Ibland kanske du levererar hundratals eller tusentals artiklar på ett jobb och inte vill producera en faktura med flera sidor. Du kan nu skapa en faktura med rader grupperade efter samma momssats och nominell kod. När du skapar en faktura med ”Lägg till alla utestående poster” markerat kan du också välja alternativet ”Aggregerad”. Den här metoden gör det fortfarande möjligt för dig att skapa rapporter baserade på när och hur mycket en artikel fakturerades, eftersom varje aggregerad artikel registreras. Denna funktion är även tillgänglig inom batchfakturering.

Det finns även andra mindre prestandahöjningar i hela systemet och några mycket mindre buggfixar.